Dichteres

Schrijven
Schrijven is een van mijn leukste hobby's. Ik schrijf sinds mijn 16de.
Tijdens het middelbaar onderwijs begon ik met het schrijven van komische verhalen. Die gingen over het grappig en onvoorspelbaar gedrag van klasgenoten tijdens de uitgevallen uren op school. Heel visueel ingesteld, merkte ik alles op wat opvallend was of er niet normaal uitzag op en om het schoolplein. Dat boeide me, vooral de verzonnen basketbalwedstrijden tussen meiden die nooit aan sport hadden gedaan, maar die zo ijverig speelden en zo fanatiek aan de bal probeerden te komen.
Deze en andere verschillende scenario's prikkelden mijn fantasie, waardoor ik niet anders kon dan ze als verhalen te vertalen. Toen begon ik een leuke, maar serieuze hobby te beoefenen: schrijven.

Gedichten
Van het schrijven van verhalen ging ik op mijn 20ste over naar het schrijven van gedichten. Liefdesgedichten, dat miste ik in mijn land, in die wereld waar ik leefde.
Ik schreef in het Portugees (de taal van mijn kinderjaren), en tegenwoordig schrijf ik ook in het Nederlands (een kunst apart op zich).

Mijn gedichten declameer ik vaak in combinatie met muziek, in Afrikaanse kledij of in traditionele kostuums.
In Nederland heb ik meegedaan aan verschillende gedichtenwedstrijden, waardoor ik bij een ervan een prijs heb gewonnen; in Groningen tijdens het Wuacademia festival.

In 2007 ben ik lid geweest van Dichterskring "Schrijvenswaard". In 2008 verhuisde ik naar Haarlem en sinds begin 2010 ben ik lid van de Dichterskring "De Nieuwe Eglantier" in Haarlem.


Mayamba op het
Wuacademia Festival
te Groningen



















.